Wednesday, November 16, 2011

ISLAMIC SUMMER CAMP G5!

Assalamu'alaikum WBT

Untuk makluman muslimin dan muslimat, ahli-ahli Kelab Remaja Ukhuwwah dan sesiapa yang berminat untuk mengisi waktu cuti sekolah dengan aktiviti bermanfaat.

Persatuan Siswazah Sabah akan menganjurkan sebuah kem outdoor iaitu Islamic Summer Camp(ISC) untuk kali yang ke-5 seperti butiran yang berikut:

Tarikh: 16-18 Disemberr 2011
Tempat: KK Adventure Park
Yuran: RM30

Terbuka kepada semua remaja yg berusia 15-19 tahun. Terdapat pelbagai pengisian yang menarik menanti anda seperti aktiviti pembinaan jati diri, kepimpinan dan kepentingan berdakwah yang melibatkan fizikal dan rohani.

Tempat program menyediakan prasarana untuk pelbagai aktiviti yg cukup menyeronokkan seperti, kayak, flying fox, wall climbing, permainan tepi pantai dan lain-lain.

Penyertaan TERHAD kepada 100 orang peserta (Ahli KRU sahaja) yang terawal sahaja. Nama akan dimasukkan selepas pembayaran RM30 dilakukan. Boleh terus menghubungi saya, saudari Insyirah di talian 013-5509496 ataupun saudari emaliza di talian 013-5550516 untuk pendaftaran dan keterangan lanjut.

Boleh melayari laman http://d-kru.blogspot.com/2010/12/islamic-summer-camp-2010.html untuk melihat laporan aktiviti ISC yang sudah pernah diadakan sebelum ini 

Jom ajak teman-teman! Cepat-cepat sebelum terlepas!


Jom! Ikut ISC 2011!

NOTA:
  • Peserta perlu membayar yuran RM 30 sebelum program bermula kepada urusetia
  • Hanya peserta yang disenaraikan sahaja layak mengikuti program
  • Sebarang soalan dan masalah hubungi nombor yang disediakan
  • Hubungi Sdra Zulhimey (013-7143840) atau Sdri Emaliza (013-5550516) untuk pendaftaran.
  • Layari http://on.fb.me/sFG8YW untuk maklumat lanjut dan terkini.

Testimonials Mantan Peserta ISC

Nurul Insyirah binti Sunoto (ISC Generasi Pertama, G.1)
Mahasiswi Mujamma’ Fatah Islami, Dimasyq, Syria 


“Alhamdulillah, setinggi kesyukuran dipanjatkan kepada Allah atas peluang yang diberikan kepada saya untuk menyertai ISC Kali Pertama di Kg. Teraiyung, Tuaran pada tahun 2007. Program ini memberikan sentuhan pengisian yang baik kepada pembangunan para remaja sama ada dari sudut luaran mahupun spiritual. Kepelbagaian aktiviti yang disediakan menjurus kepada kepimpinan, dakwah, dan berorganisasi mampu memberikan impak dinamik kepada para peserta. Bahkan, modul-modul yang disediakan juga mencambahkan ikatan ukhuwwah dan seterusnya memupuk kerjasama di antara peserta program. Melalui program inilah saya mula mula berjinak-jinak menembusi arena dakwah setelah diberi kefahaman akan kewajipan dan kepentingannya. Justeru, program ISC inilah titik tolak bermulanya saya menanam azam mendalami ilmu agama untuk membantu mengembangkan Islam dalam kalangan masyarakat Sabah khususnya dan mengajar saya erti sebuah kehidupan”.


Mohd Shahfieq bin Sabdin (ISC Generasi Kedua, G.2)
Mahasiswa Uni. Malaysia Sabah
“Alhamdulillah. Rentetan daripada menyertai KRIS (AJK) & KRC (Peserta), saya dapat mengaplikasikan semua teori dan ilmu dalam program ISC ini. Terjun ke dalam masyarakat, itu yang boleh disimpulkan dalam segenap aktiviti ISC. Melihat keadaan dan ‘sakit’nya masyarakat mampu membuahkan kesedaran kepada peserta. Bagi saya, ini merupakan satu program yang sangat baik dari segi konsep, modus operandi dan praktikalnya”.


Mohd Fazrin (ISC Generasi Ketiga, G.3)
Mahasiswa Uni. Tun Abdul Razak
“Pengalaman sebagai peserta ISC sangat menyeronokkan. Kuliah Dasar yang disampaikan telah membuka minda saya. Saya sangat berharap agar program seperti ini dapat dijalankan terutamanya untuk pelajar peringkat universiti selain untuk pelajar sekolah menengah. Ini kerana masih ramai dalam kalangan mereka yang leka dan tidak sedar akan tuntutan dakwah khasnya di Sabah”.


Ummul Izzatin Mardiah binti A. Ghaffar (ISC Generasi Keempat, G.4)
Mahasiswi Politeknik Sultan Abdul Halim Muadzam Shah
“ISC merupakan satu program yang mana ia mempunyai kelainannya yang tersendiri daripada program-program yang lain. Dari sudut pengisian yang dibawa serta pendekatan da’wah yang lebih mendalam serta mudah difahami diketengahkan serta diperkenalkan kepada peserta. Rentetan itu, ia membuatkan jiwa-jiwa yang masih mentah mudah dilentur dari awal lagi supaya bisa mereka membesar segar di dalam tarbiyyah Islam dari masa ke semasa dalam keadaan dunia kini yang makin mencabar”.


Voon Hai Ming (ISC Generasi Keempat, G.4)
Mahasiswa Uni. Malaysia Sabah
‘Peserta Non-Muslim’.
“Program ini dapat mengukuhkan aqidah seseorang muslim. Teruskan usaha dalam mengIslamkan kehidupan”.



NOTA:
  • Peserta perlu membayar yuran RM 30 sebelum program bermula kepada urusetia
  • Hanya peserta yang disenaraikan sahaja layak mengikuti program
  • Sebarang soalan dan masalah hubungi nombor yang disediakan
  • Hubungi Sdra Zulhimey (013-7143840 begin_of_the_skype_highlighting            013-7143840      end_of_the_skype_highlighting) atau Sdri Emaliza (013-5550516 begin_of_the_skype_highlighting            013-5550516      end_of_the_skype_highlighting) untuk pendaftaran.
  • Layari http://on.fb.me/sFG8YW untuk maklumat lanjut dan terkini.

 

No comments:

Post a Comment