Monday, June 11, 2012

Kem Remaja Islam Sipitang.

Alhamdulillah.

Dengan izin Allah, kali ini geng Kelab Remaja Ukhuwwah (KRU) Kota Kinabalu sempat untuk menyumbangkan tenaga bersama sahabat-sahabat KRU Sipitang dalam program Kem Remaja Islam Sipitang. KRIS Sipitang kali ini mencatatkan kehadiran peserta sekitar 60 orang. Program berlangsung bermula 4 Jun- 7 Jun ini membawakan banyak aktivit baru seperti forum, night walking. Forum kali ini menampilkan Imam Muda Ali sebagai panel dengan tajuk, Si Tnggang Alaf Baru.

Slot riadah

Program kali ini mendapat sokongan sepenuhnya daripada Jawatankuasa Kenajikan Kanak-Kanak dan Pasukan Pelindung Kanak-kanak Daerah Sipitang. Pengisian sepenuhnya di kendalikan oleh Persatuan Siswazah Sabah (PSS) Sipitang. Lokasi KRIS kali ini bertapak di Masjid Imam Awang Hasyim, Sipitang. KRIS Sipitang pada kali ini membawakan tema 'Minda Super Remaja Mukmin' dengan gandingan lagu tema iaitu Bingkai Kehidupan.

Sesi pencerahan LDK bersama Fasilitator
Program kali ini juga berjaya meyaksikan perlantikan saff kepimpinan KRU Sipitang yang baru. Ternyata, program KRIS ini berjaya untuk memberi nafas baru kepada saff kepimpinan KRU Sipitang yang telah lama diimpikan kemunculannya. 

Barisan pimpinan KRU Sipirang yang baru dilantik. Muslimin.


Sayap kiri perjuangan KRU di bumi sipitang.
 Saff kepimpinan KRU Sipitang menerima 'button batch' sebagai tanda rasmi pelantikan mereka selaku kepimpinan yang baru.

Rombongan KRU KK berkunjung ke Sipitang menggunakan kereta api KK-Beaufort. Rombongan kali ini menyaksikan sekitar 14 orang ahli KRU KK bersama membantu ahli KRU Sipitang bagi menjayakan program ini. Terdapat banyak halangan dan ujian yang ditempuhi oleh rombongan KRU KK sepanjang menuju ke tapak program. Namun, berkat kesabaran semua cabaran berjaya ditempuhi dengan baik.

Menikmati ABC Special Sipitang
 
Krew rombongan KRU KK sempat menikmati ABC special Sipitang yang bertempat di Esplanad Sipitang. 

Bergambar bersama peserta dan ajk KRIS Sipitang

sekali lagi.
Krew KRU Sipitang.

Sampai bertemu lagi sahabat-sahabat Sipitang!

No comments:

Post a Comment